Wind in Fish Hoek? - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van miloinzuidafrika - WaarBenJij.nu Wind in Fish Hoek? - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van miloinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Wind in Fish Hoek?

Door: Milo

09 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Fish Hoek

In Fish Hoek waait het altijd, daar staat dit plaatsje dan ook om bekend!
De afgelopen anderhalve week was de wind ver te zoeken, wat zorgt voor erg warme temperaturen die oplopen tot 35 graden of meer! Baie, baie warm dus!

Vorige week maandag, 2 maart, zijn de ouders van Milou gearriveerd. Het was erg leuk om ze te zien en hun huidskleur liet meteen zien met welk weer jullie te maken hebben in Nederland, haha! Wij zijn dan ook erg blij dat wij nu hier in het warme Zuid Afrika vertoeven. Alle avonden zijn we samen uiteten geweest, overdag moesten wij natuurlijk naar stage. ' s Woensdag hebben wij echter overgeslagen, om samen met de ouders van Milou een dagje Kaapstad te doen. De stad zelf hadden wij immers ook nog niet echt goed bekeken.
We begonnen in The V&A Waterfront, een onwijs groot luxe complex, waar je heeerlijk kan winkelen en vooral heel erg veel geld kunt uitgeven. Alle grote, bekende en luxe winkels zijn daar te vinden.. Natuurlijk hebben we daar niks gekocht omdat we al wisten dat we op de Green Market in het centrum van Kaapstad, goede souvenirs voor minder geld konden halen.
Na een uur of twee rond te hebben gekeken in Waterfront zijn we doorgelopen naar het centrum van Kaapstad. Een echt centrum zoals wij dat kennen in Nederland is hier niet. Het winkelgebied is niet echt groot, op een aantal grote malls na. Winkels, terrasjes, cafe's en dergelijke wisselen elkaar af maar bevinden zich in meerdere straten. We hebben Milou dr ouders meegenomen naar de Green Market om vervolgens zelf nog wat souvenirs te kopen. Milou heeft er een mooi doek gekocht en ook zijn er wat souveniertjes gekocht voor de achterblijvers.
Op donderdagavond zijn we voor de laatste keer samen uiteten geweest omdat de ouders van Milou vrijdagochtend zouden vertrekken, zij gaan nu zelf een rondreis maken door Zuid-Afrika. Leuk om ze zo een weekje te hebben gezien, het was gezellig!

Afgelopen donderdag (5 maart) hadden wij stagebezoek van Jan en Sander van Edith Stein en de iPABO in Amsterdam! We waren benieuwd, net als zij uiteraard over hoe het zou gaan! Ze hadden laten weten graag een les/activiteit te willen zien.
Milou heeft een rekenles gegeven in grade 3, Lory een rekenles (getallen en kleuren) in grade R./.
Na afloop kregen wij ontzettend positief commentaar. Ze hadden genoten van onze lessen en ze vonden het erg knap, dat wij de Afrikaanse taal al zo goed beheersen. Dit hadden ze niet verwacht, het is toch best lastig!
De zijn collega’s erg lovend over ons en dat hebben ze meteen laten merken. Onze studiepunten zijn dus binnen;) Jeej! haha!

Vrijdag's zouden wij officieel gaan wisselen van klas. Lory gaat naar Graad 3 en Milou naar Graad R. Doordat de leerkracht van Graad 3 op vrijdag vrij zou zijn en Milou deze klas nu een aantal weken heeft meegedraaid, hebben we besloten om vrijdag de klas samen te runnen. Milou heeft zo een mooie afsluiting van de stageperiode in haar klas en Lory kan nog even goed kijken en wennen aan bepaalde dingen. De kinderen werkten erg goed. We hebben de dag afgesloten met een les over Nederland en Milou heeft daar haar tekeningen van de kinderen van groep 6 gegeven. Ze vonden de tekeningen erg leuk en grappig om te zien. Vervolgens een aantal stereotypes van Nederland laten zien en ook een aantal Nederlandse zinnen als: ‘Hallo, hoe heet jij?’ ‘ Ik heet….’ Enz. Om de dag echt Nederlands af te sluiten hebben we de kinderen op drop getrakteerd. De meeste kinderen vonden het wel lekker. Natuurlijk was er nog wat drop over en dan moeten ook de leerkrachten proeven. Een aantal leerkrachten durfden zich er niet aan te wagen, een ander wou het liefst het hele zakje opeten. Erg leuk dus!

Voor het weekend stond er nog niet zo veel op de planning. Zondags zouden wij niks kunnen omdat er dan vanaf Kaapstad tot aan Simons Town een fietstour zou zijn. Met de auto kan je nergens naartoe en met de trein moet je al helemaal niet gaan op zondag.

In een boekje hadden we iets gelezen over het plaatsje Bloubergstrand. Dit plaatsje ligt iets boven Kaapstad en vanaf daar kan je de Tafelberg heel mooi zien. We hebben dus besloten om daar op zaterdag naartoe te gaan samen met Arjanneke en Danielle. Voordat we hier naartoe gingen zijn we langs Spier gereden. Hier is een Cheeta en Eagle park. Arjanneke werd ontzettend enthousiast en heeft een Cheeta geaaid en heeft ook een megagrote Eagle op haar arm gehad. Wij hadden zelf niet echt het idee dat wij dat MOESTEN doen, daarom hebben we dat maar laten zitten.
Na Spier zijn we dus doorgereden naar Bloubergstrand. Eenmaal daar aangekomen was het lunchtijd en zijn wij naar een eettentje gegaan om daar lekker te eten. Het eten beviel ons daar zo goed dat (als we niks anders aan het strand konden vinden) ook daar maar zouden dineren. Eenmaal teruggekomen bij het strand lag Arjanneke al hoog in de duinen en Danielle keek ook al niet meer al te vrolijk. Het waaide erg hard en ze zaten al lekker onder het zand. We hadden het dan ook al snel bekeken daar aan het strand en zijn iets verder doorgereden en gestopt bij een strandje waar ze aan het kite-surfen waren. Het kon ook niet anders dan dat Lory zo’n vlieger in dr gezicht moet krijgen, maar verder was het erg leuk om te zien. Een aantal kite-surfers vlogen een eind door de lucht, hoe gaaf om te zien! Na daar een halfuur gekeken te hebben, besloten we maar om terug te gaan naar Primi, het restaurant waar wij geluched hebben. De pizza’s zagen er ontzettend goed uit, dus de keus was niet moeilijk. In het boekje stond dat de zonsondergang daar erg mooi moest zijn, dus door langzaam te eten (en voor een toetje te kiezen), hebben we deze ook gezien. Naarmate het donker wordt gaan er lichtjes schijnen onder de tafelberg, dit was wel een mooi gezicht. Na een overheerlijk toetje (Lory: echt een genot!) zijn we teruggereden naar Fish Hoek. Het was natuurlijk weer even zoeken waar we nou op de goede weg zouden komen, maar door ons fotografisch geheugen, kwamen we hier redelijk snel op uit. Voordat we thuiswaren zijn nog gestopt in Kalkbay om daar wat te gaan drinken in een lounchebar. Deze bar ging alleen om 23 uur al weer dicht, dan maar terug naar huis.

Zoals we al eerder vertelden konden we zondag niet zo veel doen. Daarom hebben we ‘maar’ gebarbecued bij Danielle en Arjanneke, samen met de meiden uit Plumstead. Het was erg gezellig en hebben een geslaagde avond gehad. Natuurlijk moesten we bespreken wat er allemaal gebeurd is en wat we hebben meegemaakt. We hebben meteen afgesproken dat we aanstaande woensdag bij elkaar gaan zitten voor onze rondreis. Over 3 weken zullen we hier namelijk mee gaan beginnen en daar hebben we ontzettend veel zin in!

FOTO'S ZIJN TE ZIEN OP ONDERSTAANDE LINK:

Foto's Milou: http://www.mijnalbum.nl/Album=O8QVJ8IT

• 09 Maart 2009 - 11:23

Rinske:

Lekker zomers verhaaltje weer..!!
    Wat een vakantieleven..dubbel genieten zo te lezen. Leuk dat drop dat je ze gegeven hebt..In Ethiopie vonden ze dat niet zo'n succes als bij jullie hehe.. nou gisteren is het voor het eerst ook hier strakblauw geweest..heerlijk dus..jammer genoeg nu weer regen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's..!!Geven jullie nou echt les op stage of is het meer meelopen??wat houdt het precies in voor jullie???

groetjes en liefs

Rinske

• 09 Maart 2009 - 14:49

Aniek En Hennie:

Ziet er weer geweldig uit, maar wij zien de cheeta ook liever een heel eind van ons af.

Misschien jullie een lekkere regenbui en wij een aantal uren stralende zon??

Nog heel veel plezier en nog even dan zijn je ouders er Lory.

Liefs ons

• 09 Maart 2009 - 16:00

Rianne:

Heej meiden

Leuk om weer wat van jullie te lezen! Zo echt een vakantie leventje als je die tempratuur leest! Poeeh, het is alleen minder als je dan voor de klas moet staan!

Ja het weer is hier nog niet om te lachen! Ben ook aan die zon toe? Kun je niet wat opsturen? :P

Maar hoe zit het nu met stage, moet je ook de hele dag runnen of loop je mee??

Milou, hoe was het om je ouders te zien? En lory al zin om je ouders te zien?

Veel plezier nog!
    Liefs

• 09 Maart 2009 - 18:22

Leooo:

Haaaaaaaaaai!!

Niet om vervelend te zijn hoor, maar jullie missen wel lekker Grey's Anatomy!!! haha!
    Zo, ook even een pluspuntje voor de thuisblijvers, na alleen maar lekker gemaakt te worden door die fantastische foto's en verhalen ;) hihi

Milou; spring eens wat vaker voor de lens van het fototoestel! Kzie je zo baie weinig op de foto's...

Als we allemaal niet zo snel aan een baan komen na de zomervakantie, dan moeten we maar een vakantie naar Z.Afrika boeken met z'n allen. Lijkt me heerlijk! Wat een super mooie omgeving daar!

Gordon trouwens al gezien?

Nog maar 7 weekjes! De tijd vliegt! Doe zo veel mogelijk leuke dingen! En hou ons er van op de hoogte!

Veel plezier nog daaro! liefs

• 09 Maart 2009 - 20:06

Maaik:

Haaai meisjes!!
    Oh oh oh wat ben ik jaloers op dat super mooie weer daar, HEERLIJK!! Leuk verhaal weer om te lezen, echt super dat jullie het zo naar je zin hebben..! Milou, ik mis jou en je ouders wel op de foto hoor..! De tijd gaat echt snel he...poeh!
    Spreek jullie snel weer!!
    Liefssss

• 10 Maart 2009 - 09:47

Petra:

Heeyy!
    Leuk verhaal weer hoor! :D
    We zijn volgens mij allemaal wel jaloers op het mooie weer van jullie..hier is het echt 10x niks! Regen, regen, regen en nog een regen...

En Milou, we missen je inderdaad regelmatig op de foto's! haha! Nog leuke foto's met je ouders erbij?
    Veel succes nog met jullie stage, schiet al hard op zeg!
    En veel plezier met t voorbereiden van de grote reis..:D Geniet ervan!

x Petra

• 12 Maart 2009 - 00:38

Bob A.k.a. Jeroen:

Hey Lory!

Gefeliciteerd met je studiepunten dan, goed bezig!

Toffe foto's. Zo te zien zijn het wel erg mooie witte stranden.

Waai niet weg daar in Fish Hoek en geniet er van!

• 13 Maart 2009 - 08:05

Henk En Alda:

Hoi Lory,

We wensen je een hele fijne tijd met je ouders. Wat leuk dat ze komen en dat ze met eigen ogen kunnen zien waar jullie al een tijd over schrijven.

Veel plezier!

Groetjes uit Dalen..........

• 13 Maart 2009 - 18:23

Helen:

Ha zus en Milou, heerlijk daar of niet? Pap en mam zitten nu in t vliegtuig, geniet ervan daar met zijn allen enne tot Skypes!

• 13 Maart 2009 - 19:58

De Buren:

Heee Lory,

Wat een leuke berichten en wat een prachtig weer en landschap! Jaloers....
    Gerda en Johan zijn dus onderweg. Wij zaten vorige week een lang weekend in Spanje (Zaragoza) - lekker met z'n tweetjes naar een conferentie waar Ap moest optreden - dus Johan en Gerda helemaal gemist. Ik wilde ze gisterenavond goede reis wensen, maar .... ze waren al weg. We wensen jullie een geweldige tijd samen! Laat je ouders maar lekker genieten - daar zijn ze best aan toe! Wens je ze een fijne tijd namens ons? ennneeehhh sorry dat we daar niet op tijd mee waren. We leven mee!
    Heel veel liefs vanuit een beetje beginnend voorjaar in NL (een wild konijn komt onze konijnen steeds opzoeken... we noemen hem Sjors of Sjaak... heel grappig..).
    Namens de buren,
    Trudy

• 15 Maart 2009 - 10:56

Gijs:

He milou Rinske is bij ons in de klas geweest voor Ethiopië

• 16 Maart 2009 - 21:05

Ineke:

Wat een prachtige foto's van al die mooie luchten, stranden, bruine kinderen en al dat lekkere eten. Jullie genieten, dat is te zien.
    Lory, veel plezier met pa en ma. Maak er iets moois van samen.
    Groeten, ook van Ab.
    Liefs Ineke

• 17 Maart 2009 - 22:26

Co En Erna:

ik heb net de berichtjes van helen-jeroen, en van nick zitten lezen. prachtig winterweer, met strak blauwe luchten. brrr.
    jij geniet ook van blauwe luchten, maar de temp lijkt me heel wat aangenamer.
    Veel plezier, samen met je ouders.