Time flies when your having fun! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van miloinzuidafrika - WaarBenJij.nu Time flies when your having fun! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van miloinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Time flies when your having fun!

Door: Milo

23 Februari 2009 | Nederland, Nijverdal

Simonstown en Campsbay

Vrijdag was het valentijnsfeest op school, de hele dag waren de kinderen op school druk met de modeshow en dergelijke. Iedereen had mooie kleren aangetrokken en deze werden geshowd aan de rest van de school. Wij werden als jury aangewezen aangezien wij nog weinig vooroordelen hebben van de kinderen. Zo gezegd, zo gedaan. Aan een mooi versierde tafel met daarop een kan limonade en 2 glazen, zitten we voor het podium. Alle kinderen die willen mogen hun kleren showen, wij kiezen uit elke Grade 2 of 3 kinderen, deze gaan door voor de volgende ronde. Uiteindelijk moesten we uit grade R t/m 3 en Grade 4 t/m 7 een miss en een mister Valentine kiezen! Erg leuk om te zien hoe sommige kinderen zich hadden opgedoft en vooral de pasjes en andere moves op de catwalk waren geweldig! Uiteindelijk was het aan ons de eer om tegen alle kinderen en collega's te zeggen wat de nummers waren van de miss en mister Valentine!
Loor heeft voor de hele school een korte toespraak gehouden, waarin we de nummers van de kinderen bekend hebben gemaakt. Een leuke dag, die 's avonds nog verder ging. Daarom zijn we na het eten nog even terug gegaan om te kijken naar de dansavond voor de kinderen van grade 4 t/m 7. In de grote saal was muziek en allerlei licht, we hebben even geholpen met de verkoop van hotdogs, lekkers en koeldrank.

Zaterdag hebben we even uitgeslapen, al lukte dat niet erg goed. Vaak worden we al optijd wakker omdat we nog in het ritme van de week zitten en dat is om 06.30 uur!
Met de trein rijden we naar Simonstown, samen met Danielle, Arjanneke en An (een Duitse huisgenote van hen). We lopen vanaf de trein in ongeveer 30 minuten naar het strand Boulders. Onderweg stoppen we even bij de haven omdat daar een groep donkere mensen aan het dansen is! Ze hebben allemaal verschillende kleuren kleren aan, wat er erg mooi uitziet! Een jongen bespeelt een djembe, de anderen dansen en een andere jongen zingt steeds een solo! We hebben hier een aantal filmpjes van gemaakt, maar deze kunnen we helaas niet op de site zetten!

Verder gelopen via een aantal kraampjes met handgemaakte spulletjes en uiteindelijk kwamen we aan op het strand! Het is een klein maar mooi strand met veel rotsen in het water die ervoor zorgen dat het meer een baai is, dan open zee. Het water is er rustig en je kijkt uit op Fishhoek en Muizenberg! Tussen de middag genoten van een lekkere lunch in het restaurant! Om 15.15 uur weer teruggelopen omdat we dan de trein van 16.00 uur wel kunnen halen, dachten we. Dit bleek helaas niet het geval, we waren al met een taxi voor R5 naar het station gebracht, maar daar aangekomen was de trein ntuurlijk NET weg! Ze kennen hier niet het strakke schema zoals de NS in Nederland, soms fijn, maar lang niet altijd! Een uur later zou de volgende trein pas komen, dat duurt lang.. We besloten terug te lopen naar de straat en een auto aan te houden. Er stopte net een man in een mooie witte auto, die we hebben gevraagd of het mogelijk was mee te rijden naar Fishhoek. En we hadden geluk, de man moest net naar Fishhoek toe en we mochten meerijden, als het paste. We waren namelijk met zijn 5en en er moesten er dus 4 op de achterbank zitten.. Uiteraard hebben we het voor elkaar gekregen, al zat Loor niet erg comfortabel op An haar schoot. Gelukkig waren we er met 5 a 10 minuten al en werden we netjes afgezet bij het strand! De man bleek te werken bij de politie / army en heeft zijn nummer achtergelaten omdat hij wel het een en ander voor ons wilde regelen wat vervoer e.d. betreft! We hebben nu al een aantal keer met hem gebeld om wat dingen te regelen en af te spreken, handig!

's Middags rustig aan gedaan en thuis gegeten. Begin van de avond hebben we ons klaargemaakt voor de avond; we gaan naar Campsbay vanavond! Daar hebben we afgesproken met de andere meiden uit Plumstead! Om 18.00 uur halen Jacques ewn zijn vrouw, ons op vanaf huis. Ook nu moeten we met zijn 4en op de achterbank, Milou zit dit keer bij Loor op schoot. We rijden via een mooie weg, maar niet de snelste, naar Campsbay. Onderweg stoppen we een aantal keer om foto's te maken van de mooie vergezichten!
Gelukkig voor Loor, want weinig gevoel in je benen is geen pretje. Jacques vroeg dan ook meerdere malen of Loor haar tenen nog voelde.
Aangekomen in Campsbay zien we de andere meiden op de stoep, we stappen uit en bedanken Jacques en Helen. Na op het strand te hebben gelopen en de zonsondergang te hebben bekeken, gaan we bij Nando's naar binnen om wat te eten. Een gezellige tent, waar we een tijdje blijven zitten. Het is overal erg druk, het is Valentijnsdag en zoals eerder aangegeven wordt dat hier behoorlijk gevierd. Heel anders dan in Nederland.
Na een lekkere wrap lopen we via main street naar een Cocktailbar, iets verderop! Hier verblijven we de rest van de avond! We ontmoeten een aantal Amerikanen waarmee we een deel van de avond, gzellig kletsen en wat drinken! De cocktails zijn hier verrukkelijk! Voor nog geen 2.50 euro heb je een cocktail van 0.5 Liter. Daarmee kwamen we de avond prima door, haha!
Rond half 2 wilden we naar huis, taxi gebeld en zoals zovaak.. geen gehoor! Nog een ander bedrijf gebeld maar deze konden niet meer naar Campsbay rijden.. Ok.. Sta je dan met zijn allen, dan maar een taxi van de straat! Niet het beste, maar je moet wat om thuis te komen! Uiteindelijk hebben we gekozen voor een jonge vent met een redelijke auto, de uitsmijter van de bar vertelde ons dat hij een vriend van hem was, hij is was te vertrouwen en zou ons veilig thuisbrengen. Ok, we stapten en na een prijs te hebben afgesproken.. Uiteindelijk, na getankt te hebben, een ongeluk te hebben gezien vlak voor ons en na heel wat geslinger waren we dan veilig thuis!
Een geweldige avond in Campsbay, die we zeker nog eens over gaan doen!

Afgelopen week weer stage gehad, wat ons nog steeds goed bevalt. We worden steeds beter met het praten van de Afrikaanse taal en ook begrijpen we de collega's allemaal steeds beter. We beginnen nu ook met lesjes geven, al is dat bij de kleuters lastiger. Loor heeft daarom zelf activiteiten gemaakt die ze met de kinderen doet. Het zijn taal en rekenactiviteiten met getalbegrip en woordenschat. Omdat ze het adaptief werken hier niet kennen, is dit een leuke en andere manier van werken met de kinderen, ze vonden het erg leuk! Ze had allemaal visjes gemaakt in verschillende kleuren. Begrippen als voor, achter, middelste, eerste, laatste komen voor net als het tellen van de vissen en het verdelen van de vissen in groepjes. Volgende week starten ze in Grade R met het thema zeedieren, dat past er dus ook mooi bij!
Milou gaat morgen beginnen met een lesje in Grade 3. Het gaat over komma's, punten en andere leestekens!

Table Mountain en Cape Town

Afgelopen weekend was het zover, de gingen de tafelberg beklimmen. Samen met alle andere Nederlandse studenten en met Brian en Dean, zijn we zaterdagochtend om 07.00 uur begonnen aan de hike. We hadden verwacht dat het een slingerend pad omhoog zou zijn met zo nu en dan wat steilere stukken.. Viel dat even tegen!
Na 5 minuten lopen hadden we al 100en traptreden (rotsblokken) gehad en hebben we even gestopt om water te drinken. Puffend, hijgend en erg bezweet begonnen we aan het tweede deel.. Uiteindelijk zijn we 3 keer gestopt. Anderen wat vaker, de groep was namelijk wat uit elkaar gevallen.Het weer was vandaag niet erg mooi, wel fijn dat de zon niet scheen tijdens de hike! Het was namelijk al warm genoeg! Onderweg spraken we mensen die ons vertelde dat er een Taar zou zijn.. het is een grote bok (bruin) die in Table mountain national park leeft, maar weinig wordt gezien! We hadden geluk vandaag, want we hebben hem goed kunnen bekijken vanaf het pad. Helaas werd ons zicht steeds minder want de wolken kwamen over de berg heen en zakten steeds verder naar beneden! Uiteindelijk konden we niet verder dan 10 meter voor ons uit kijken.
Na 1 uur en 45 minuten waren we bovebn op de top! Yes, we did it! Een goed gevoel om de 1087 meter hoge Tafelberg te hebben beklommen, de beloning was echter iets minder dan we hadden gehoopt! We konden HELEMAAL NIKS ZIEN! Na een lekker ontbijt in het restaurant op de top, zagen we ineens wat wolken wegdrijven, we konden wat zien! Snel zijn we naar buiten gelopen om wat foto's te maken, we hebben toch nog iets kunnen zien van de stad en de omgeving. Hopelijk zien we de volgende keer (wanneer onze ouders komen) meer van het (zeggen ze) prachtige uitzicht!

Met de cable car (made in Zwitserland) zijn we uiteindelijk naar beneden gegaan om weer naar de auto terug te wandelen. Daar hebben we afscheid genomen van de helft van de groep! We kregen een uitnodiging voor vlogende week zondag, dan hebben we een Dutch evening bij Brian thuis, gezellig!

In het busje zijn we terug gereden naar beneden. Brian wilde ons wel even afzetten bij the Greenmarket, een beroemd marktje in het midden van Cape Town. Er zijn daar allemaal handgemaakte spulletjes te koop, erg leuk om even tussen te kijken! Loor heeft een mooi doek gekocht met daarop het township Langa, waar we een paar weekenden geleden zelf geweest zijn! Het duurt een kwartier, maar dan heb je en een mooi souvnier en R100 van de prijs af! Geweldig, dat afdingen hier.. we leren het al helemaal!
Briaqn wachtte ondertussen in het busje op ons, dus na 30 minuten zijn we weer terug gegaan. Terug in Fishhoek hebben we even geslapen, we waren kapot!
Daarna zijn we naar het strand gegaan, waar we even lekker gelopen hebben! Om 18.00 uur hebben we wat gegeten met Danielle en Arjanneke, waarna we om 21.00 uur werden opgehaald door Tom, een jonge leraar van hun stageschool! We gaan namelijk stappen in Cape Town! Jeej!

Na ruim een half uur rijden komen we aan in de stad. We gaan als eerste naar een mooie, luxe club op 33 hoog! Geweldig, wat een uitzicht! Sta je daar met je cocktail voor het raam op de 33e verdieping uit te kijken op Cape Town! De club was mooi, er werd lekkere muziek gedraaid en we hebben ons prima vermaakt!
Daarna zijn we doorgegaan naar Long Street, the place to be, om daar nog een andere tent op te zoeken! We zijn bij the Dubliner naar binnen gegaan waar we de andere 4 meiden tegenkwamen en ook (hoe toevallig) de Amerikanen va vorige week, Campsbay!
Hier hebben we nog wat gedronken en gezellig gekletst met allerlei mensen en uiteindelijk zijn we weer met de auto naar huis gegaan!
Zondag was onze uitslaapdag, eindelijk! Haha, hier hebben we lang op gewacht! Om 10.30 uur worden we wakker en nemen we een ontbijtje. Verder de dag doen we weinig en rusten we lekker uit. We wilden nog naar Kirstenbosch, concert, maar omdat we geen vervoer konden regelen zijn we niet gegaan! We hadden al wel allemaal lekkere dingen gekocht, Kirstenbosch is op zondag namelijk een druk bezocht iets.. Er zijn bijna elke week concerten en daar komen veel mensen opaf. Iedereen neemt dan picknickmanden mee met lekker eten en drinken!
Volgende keer beter, we komen er zeker weten nog!
We hebben besloten om met zijn 4en naar het strand te gaan en daar onze lekkere dingen op te eten. Het was een heerlijk weekend..

FOTO'S ZIJN TE VINDEN OP:

• 23 Februari 2009 - 12:51

Mlot:

Nou klinkt weer eens goed dames!

Leuk dat jullie zoveel dingen ondernemen! Groot gelijk ook, nu moeten jullie er juist van genieten!

Super zeg!

Liefss Marlot

• 23 Februari 2009 - 12:55

Petra:

Heeyy!
    Een leuk verhaal weer zeg! :D En wat een mooie foto's..erg leuk! Wel jammer van alle bewolking bovenop de Tafelberg! Magoed, een goede reden om hem nog eens te beklimmen..;)
    Succes deze week weer met jullie stage!
    Have fun,
    x Petra

• 23 Februari 2009 - 13:54

Rinske:

Meiden,

Leuk verhaal weer!!!Ik zat er al op te wachten.. Hier is het weer nog steeds zomber en grijs, dus geniet maar extra van die blauwe lucht.. Bevalt jullie stage en leuke kiddo's in de klas?? Ik ben vandaag begonnen met mijn afstudeerproject. Afgelopen weekend met 3-1 gewonnen van Rivo..HEUUH!!!
    MC1 hebben verloren, maar het ging wel erg goed, het scheelde maar weinig..!!Coachen was erg leuk..

Veel plezier weer deze week!!

Liefsss

• 23 Februari 2009 - 17:28

Rianne:

Heej meid

Leuk verhaal. Ja je maakt daar in een weekend meer mee dan hier!! hahah
    Maar dat moet ook anders zie je het land ook niet!
    Mooie foto's!
    Wel jammer dat van de bewolking bovenop de berg! Maar het is toch altijd zo dat je dat uitzicht toch niet op foto krijgt. In het echt is het veel mooier!
    Maar door de foto's kan ik wel een beter beeld krijgen van wat je daar beleefd!
    Geniet ervan en ben benieuwd naar de volgende avonturen!
    Liefs

• 23 Februari 2009 - 17:30

Herman En Anneke:

Nou, zit je net uitgebreid met elkaar op skype. En denk je dat Milou je wel alles verteld. Maar als je dan bovenstaand verhaal leest .........

Hardstikke mooi meiden. Blijf ervan genieten.

• 23 Februari 2009 - 21:37

Familie Ros!:

Heey Milou.

Op de foto ziet het der echt super mooi uit, maar het zal er natuurlijk nog veel mooier zijn in het echt.

Wij wensen jou nog een super stage daar in South Africa!!

Geniet er lekker van.

Groeten uit het koude en kille nijverdal.

• 24 Februari 2009 - 03:59

Niek:

Heyy my sister & Milou!
    interessante verhalen die jullie op je blog schrijven, goed om te lezen! Zoals verwacht vermaken jullie je wel ;) Ook de foto's mogen er zijn! Succes in SA & enjoy..!!
    Groeten vanuit Vancouver;)

• 24 Februari 2009 - 06:09

Aniek En Hennie:

Mooie foto's en een geweldig verhaal.
    Goede training wat de hike betreft, voor het uitzicht doen jullie het gewoon nog een keer over.
    Blijf genieten.
    Groetjes
    ons

• 24 Februari 2009 - 07:32

Leo:

Als ik dat had geweten... een 0.5 L. cocktail voor 2.50 euries, dan was ik al lang langs gekomen!!!
    Hahahaha!

(Wat moet nu iedereen wel niet denken, hihi)

Great al die verhaaltjes en foto's! Echt leuk!
    Succes!

Kus leoooo

• 27 Februari 2009 - 09:45

Mera:

Hoi Milou

Het gaat goed zo te zien.
    Kun je al een beetje wennen aan de temperatuur daar?
    De foto's en verhalen zijn prachtig.

p.s Ik heb nog geprobeerd om je op hyves een bericht te sturen, maar dat lukt niet.
    zit ie helemaal vol of zo?

Groetjes uit het alweer regenachtige Nederland

Fam Estie

• 28 Februari 2009 - 16:46

Egbert En Dinie:

Hoi Lory

Super zeg,zo op je buik in dat lekkere warme water,dat is pas genieten.
    Maak er een leuke tijd van,ende groeten van nr 11

• 01 Maart 2009 - 12:23

De Dijkmannetjes:

Hoi Milou en vriendinnen,
    Wat een geweldige verhalen en mooie foto's.
    Blijf er van genieten en Milou geniet samen met je ouders ook van de prachtige omgeving want die zijn vanochtend vertrokken naar South Africa.
    liefs en de hartelijke groetjesssssss.

• 01 Maart 2009 - 16:14

Helen:

Ha zussie!

Wat genietne daar zeg, heerlijk!! De foto's spreken ook voor zich :)
    Henig an en we spreken elkaar!

Liefs!

• 02 Maart 2009 - 08:49

Leoo:

Haaaai!

Miloutje, heeeeel veel plezier met je ouders! Erg leuk dat je ze even weer ziet!!

Loor wanneer zouden jouw ouders komen?? Of zijn ze al geweest?>
    Kweet het niet meer...

Liefs leoo